اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

جلسه راهبردی مدیر کل بهزیستی استان با اعضای شورای شهر قائم شهر در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به جامعه هدف  با حضور دکتر آرام مدیر کل بهزیستی مازندران،علاالدینی معاون توانمندسازی و امور مسکن،علوی معاون مشارکتهای مردمی و مراکز غیردولتی استان،حسین زاده رئیس شورای شهر،آقایان میرزائی،فضلی،عباسی،پویامهر،متانی،صالح زاده،شیرسوار،اسماعیلی، محمدی رئیس اداره بهزیستی قائم شهر و خبرنگاران روز یکشنبه مورخ 96/12/6 در سالن اجتماعات شورای شهر برگزار گردید.

دکتر آرام ضمن تقدیر و تشکر از در اختیار قرار دادن  این فرصت اذعان داشت: سازمان بهزیستی بعنوان دستگاه متولی سلامت اجتماعی تنها ارگان دولتی است که خدمات به معلولین و محرومین جامعه ارائه می دهد و متذکر شد: هدف سازمان بهزیستی ایجاد یک عدالت اجتماعی متوازن برای آحاد جامعه است و افزود: ما این فرصت را مغتنم می شماریم تا بتوانیم از ظرفیت شورای شهر برای دستیابی به اهداف سازمان بهره گیریم. این سازمان با مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج به تولد فرزندان سالم در جامعه که فاقد هرگونه معلولیت مادرزادی و ژنتیکی هستند، کمک شایانی می کند و خاطرنشان کرد: متاسفانه سالانه 25 تا 30 هزار معلول بصورت مادرزادی در کشور متولد می شوند که خوشبختانه در برنامه توسعه ششم، طرح غربالگری ژنتیک جهت آگاهی و دانش خانواده ها قبل از ازدواج اجباری گردید و این طرح بصورت پایلوت در استان مازندران ازجمله شهرستان قائم شهر اجرا  و این طرح در مدارس و  موارد قبل از ازدواج  که بیش از 8000 مورد بودند، اجرا گردید.

 دکتر آرام پیشتازی بهزیستی استان در ساخت مسکن خانواده های دارای بیش از یک معلول و ازجمله شهرستان قائم شهر را یکی دیگر از اقدامات ویژه برشمرد و خاطرنشان کرد: 135 خانوار شهری و 128 خانوار روستایی دارای بیش از یک معلول  فاقد مسکن با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفین و انجمن خیرین مسکن ساز در دست ساخت می باشد که این طرح از اواخر سال گذشته شروع و تا پایان امسال تحویل خانواده های دارای بیشتر از یک معلول می شود و افزود: با پیگیری های بهزیستی استان توانستیم 102 سهمیه جدید برای خانواده هایی که از این چرخه جا ماندند بگیریم که 36 سهمیه مربوط به شهرستان قائم شهر می باشد.

وی همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات بهزیستی برای جامعه هدف اشتغال در راستای توانمند سازی آنان است ، افزود : امسال بیش از 43 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای جامعه هدف درنظر گرفته شد و تا کنون 33 میلیارد تومان به این افراد تخصیص پیدا کرد و افزود : تاکنون میزان اعتبار شهرستان بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون تومان و به تعداد 140 نفر تسهیلات کم بهره را دریافت نمودند و سازمان هزینه بیمه خویش فرمائی 71 نفر از این عزیزان را پرداخت می نماید.

دکتر آرام با اشاره به این نکته حدود 50 هزار معلول در سطح استان وجود دارند و 10 درصد از این عزیران در شهرستان قائم شهر درحال زندگی می باشند و نیازمند خدمات آموزشی و توانبخشی بیشتری می باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران اذعان داشت:  طرح مراقبت معلولین و سالمندان در منزل در جهت کمک به خانواده این عزیزان و در راستای بهبود ارتباط اجتماعی و خانوادگی معلولین و پیشگیری از افسردگی اجرا می گردد و افزود : این طرح در شهرستان های ساری،قائم شهر و نوشهر  اجرا و به 140 مورد از معلولین خدمات ارائه می شود و لوازم کمک توانبخشی ازجمله ویلچر،تشک مواج،روهو،سمعک و ... بصورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.

دکتر آرام تعداد معلولین ضایعه نخاعی استان را که از شدیدترین نوع معلولین جسمی حرکتی محسوب می شوند را 919 نفر  برشمرد که 96 نفر در شهرستان قائم شهر سکونت دارند و تمامی این افراد از سازمان بطور میانگین 180 تا 250 هزار تومان کمک هزینه حق پرستاری دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان یکی دیگر از اقدامات اساسی دولت تدبیر و امید را در امسال افزایش 3.5 برابری مستمری مددجویان بهزیستی برشمرد.

دکتر آرام از تاسیس مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان و ارائه خدمات بصورت شبانه روزی به شهروندان عزیز را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ازجمله طلاق،اعتیاد و ... خبر داد و افزود : خانواده ها با شماره گیری خط 123 می توانند مشکلات خود در زمینه های مختلف ازجمله همسرآزاری،کودک آزاری و ... را با کارشناسان اورژانس مطرح و خدمات دریافت نمایند و خاطشان کرد: استان مازندران در خصوص ارتباط مردم با خط 123 رتبه اول را در کشور کسب نموده است.

در پایان هریک از اعضای شورا و دیگر حاضرین جلسه  پیشنهادات و همکاری خود را به دکتر آرام در راستای ارائه خدمات با کیفت تر بهزیستی به جامعه هدف و مردم بیان نمودند.

"روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۷
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی