اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  جلسه شورای تامین مسکن خانوارهای 2 معلول  به بالای شهری  با حضور علاءالدینی معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان ، جمالی مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان ، اکبری رئیس اداره بهزیستی قائم شهر به همراه کارشناس مسکن شهرستان ، قاسم پور رئیس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی ، فرجی معاون راه و شهرسازی شهرستان روز شنبه مورخ 94/5/24 در دفتر رئیس اداره بهزیستی شهرستان برگزار گردید.


اکبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی جهت حضور مسئولین استانی و شهرستانی آماری از وضعیت خانوارهای دارای حداقل دو معلول ارائه نمود.

در ادامه علاءالدینی معاون مشارکت های مردمی بهزیستی اذعان داشت : با توجه به اینکه زمان زیادی از اجرای تفاهم نامه مشترک چند جانبه می گذرد، متأسفانه تا بحال اقدامات سازنده ای جهت تامین مسکن خانوارهای دو معلول و بیشتر صورت نگرفته است و تاکید کرد : رؤسای ادارات بهزیستی شهرستان ها باید تعاملات سازنده ای با مسئولین شهرستان، فرماندار، شهردار و ادارات طبق تفاهم نامه داشته باشند.

وی افزود : اگر در این تعاملات نتایج مطلوب جهت تامین مسکن مددجویان محقق نگردید، ضمن مکاتبه با اداره کل بهزیستی استان از حمایت های مدیر کل برخوردار خواهند شد.

جمالی مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان ضمن ابراز نگرانی از زمان کوتاه باقی مانده از سال 94 خاطر نشان کرد : باید جلسات متعدد از سوی رؤسای ادارات با مسئولین شهری در جهت تامین مسکن خانواده های دارای دو معلول به بالا صورت پذیرد و متذکر شد : در حال حاضر فعالیت های حوزه مسکن در استان در مقایسه با استان های دیگر در سطح پایین تری قرار دارد، به همین دلیل باید روسای ادارات جلسات مستمر با مسئولین اجرایی این تفاهم نامه داشته باشند و با پیگیری های بیشتر بتوانند در راستای تامین مسکن مددجویان موثر واقع شوند.

در پایان کارشناس مسکن شهرستان موانع و مشکلات پیش روی این حوزه را مطرح نمودند.

                           روابط عمومی بهزیستی قائم شهر


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۷
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

                                    جلسه هم اندیشی در راستای جذب مشارکت های مردمی با حضور علاءالدینی معاون مشارکت های مردمی بهزیستی مازندران، حجازی شهردار، معاون خدمات شهری ، اعضای شورای شهر و اکبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 94/5/14 در دفتر شهردار این شهرستان برگزار گردید.

 علاءالدینی معاون مشارکت های مردمی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری شهردار و اعضای شورای شهر قائم شهر خاطر نشان کرد : از آنجایی که بهزیستی متولی همه آسیب های اجتماعی است، پتانسیل های ارگانی مانند شهرداری در ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی بسیار حائز اهمیت برای سازمان خواهد بود.

 علاءالدینی افزود : یکی از اصلی ترین اهداف سازمان بهزیستی جلب و جذب مشارکت های مردمی است و خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه قائم شهر از ضعیف ترین شهرها از جهت جذب مشارکت های مردمی است، حمایت های مدیران و مسئولین شهری می تواند باعث تحقق اهداف سازمان بهزیستی گردد.

 وی خاطر نشان کرد : جامعه هدف بهزیستی بسیار ضعیف هستند و با توجه به کمبود اعتباراتی که وجود دارد، اجرای طرح شکرانه سلامت  با این مضموم که بصورت اختیاری مبلغی ناچیز از حقوق پرسنل محترم شهرداری کسر و  به حساب مشارکت های مردمی شهرستان در مجموع این امر کمک مالی قابل توجهی جهت ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف خواهد کرد.

 در ادامه حجازی شهردار قائم شهر ضمن ابراز خرسندی از برپایی چنین جلساتی خاطر نشان کرد : حمایت در راستای تحقق اهداف سازمان بهزیستی و خدمت به جامعه هدف را از جمله الطاف الهی دانست  و متذکر شد : امکانات شهرداری متعلق به مردم قائم شهر است و  از آن در راستای ارتقای جامعه هدف بهزیستی و کمک به افراد آسیب دیده بهره خواهیم برد.

 در ادامه اکبری رئیس اداره بهزیستی قائم شهر اذعان داشت : با توجه به محدودیت هایی که از لحاظ منابع مالی برای بهزیستی وجود دارد، مشارکت های مردمی مهم ترین مسئله و دغدغه سازمان بهزیستی است که اگر  بخوبی صورت گیرد، از این طریق میتوان خدمات بهتری در حوزه مسکن ، اشتغال ، هزینه درمان و ...   به جامعه هدف ارائه داد.

اکبری افزود : ما علاوه بر پیشنهادات خود، از پیشنهادات و پتانسیل های شهرداری در جهت جذب مشارکت های مردمی بهره خواهیم برد و افزود : اصلی ترین مسئله پیش روی بهزیستی، اطلاع رسانی به طرق مختلف به عموم مردم است که از جمله بارزترین روش های آگاه سازی عمومی می توان به استفاده از بیلبوردها و استندهای شهری، سیستم حمل و نقل عمومی ، فضای صدا و سیما، درج شماره حساب مشارکت های مردمی بر روی فیش های عوارض شهرداری و معرفی خیرین مرتبط با شهرداری به بهزیستی شهرستان و تخصیص مکانی بصورت ثابت جهت جذب مشارکت ها مردمی اشاره کرد.

 در پایان شهردار امکاناتی از قبیل تخصیص یک بیلبورد اختصاصی برای بهزیستی شهرستان و استفاده از اتوبوس های شهری جهت درج شماره حساب مشارکت های مردمی بهزیستی قائم شهر و.. را بصورت رایگان در اختیار بهزیستی قرار داد و متذکر شد : در مواردی که مربوط به حوزه اختیارات شورای شهر می باشد با نظر اعضای شورا اقدامات لازم در راستای خدمات رسانی به جامعه هدف بهزیستی صورت می پذیرد.

                          روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۲۱ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۳۷
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر


پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری از اعتیاد با حضور دکتر گلچوبی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران ،کارشناسان واحد پیشگیری بهزیستی قائم شهر مورخ 94/4/12 در مصلی قائم شهر برگزار گردید.

                                    

                                     روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۵ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۱۱
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

ü  


     ایستگاه نقاشی، جشنواره غذا، قصه گویی، بازی های گروهی، ایستگاه آمبلیوپی مهدهای کودک قائم شهر ( فرشته مهربون،  نسل نواندیش،  باغ شادونه،  دارا و سارا،  شهاب، دانشمند کوچولو، بادبادک،  شقایق ، کودکان امروز، گلهای امید، رنگین کمان ،شادمانه، گنج مادر، ترانه بهاری، آئین تربیت) در پنجمین روز از هفته بهزیستی  ساعت 8 صبح لغایت 12 مورخ 94/4/24  در پارک سراج قائم شهر برگزار گردید.

                           روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۳۰
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

   دیدار شهردار قائم شهر با رئیس اداره بهزیستی و مسئولین واحدها ساعت 8 صبح  مورخ  94/4/23در اداره بهزیستی قائم شهر برگزار گردید.

  
حجازی شهردار قائم شهر ضمن تبریک هفته بهزیستی از رئیس اداره بهزیستی و  مسئولین واحدها خواستار  مسائل، موانع و مشکلات پیش روی این اداره در ارتباط با  شهرداری شد و اذعان نمود : که هرگونه همکاری را با این اداره در رأس برنامه های کاری خود قرار خواهد داد.

 
اکبری رئیس اداره بهزیستی قائم شهر ضمن خیر مقدم به شهردار حضور ایشان را در اداره باعث خرسندی و این دیدار را از الطاف الهی دانست و در ادامه خواستار حمایت های دلسوزانه و پدرانه ایشان در راستای برطرف نمودن موانع و مشکلات جامعه هدف بهزیستی گردید.

 

   وی خاطر نشان نمود : از آنجایی که سن اعتیاد به دوران نوجوانی کاهش یافته و  نوجوانان ما هیچ  گونه اطلاعی در مورد مصرف سیگار و مواد مخدر و مضرات آن ندارند، و در این راستا حمایت های همه جانبه شهرداری را جهت دستیابی به پایگاه اطلاع رسانی در سطح شهر و بر روی بیلبوردهای شهری را خواستار شد.

 
در ادامه حجازی ابراز نگرانی خود را از افزایش آمار طلاق و اعتیاد در قائم شهر بیان نمود و خواستار تلاش بیشتر بهزیستی در مقوله آموزش این دو آسیب  اجتماعی شد.
   
شهردار قائم شهر خاطر نشان نمود : امکانات شهرداری مربوط به شهروندان قائم شهری است و ما باید از این امکانات جهت رفع آسیب های اجتماعی از جمله  طلاق و اعتیاد بهره گیریم.

 
در پایان مقرر شد چهارشنبه هر هفته رئیس اداره بهزیستی قائم شهر به همراه یکی از واحدهای مربوطه جهت رسیدگی به مسائل و موانع پیش روی  با شهردار دیداری داشته باشند.

                             روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۵۳
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر




پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری از اعتیاد به مناسبت هفته بهزیستی با حضور و همکاری کارشناسان واحد پیشگیری قائم شهر، کارشناسان اورژانس اجتماعی، همیاران سلامت روان اجتماعی (دل ارمون)، مرکز گذری کاهش آسیب (DIC) و اجرای دو برنامه زنده نشاط اجتماعی که مجری آن CB محیط آموزشی  (مهد کودک های رنگین کمان، باغ شادونه، نسل نواندیش و آسمانی ها) با همراهی مراکز اقامتی میان مدت (8 کمپ) به مدت 5 شب در مورخ 94/4/21 لغایت 94/4/24 در پارک ولیعصر قائم شهر برگزار گردید.



 

روابط عمومی بهزیستی قائم شهر




۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۲۷
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

ü    

ü    ا مانور ماشین های خدمات سیار اورژانس اجتماعی سراسر استان در سومین روز از هفته بهزیستی  با حضور اکبری رئیس اداره بهزیستی قائم شهر،جمعی از پرسنل ،کارشناسان اورژانس اجتماعی در مورخ 94/4/22 ساعت 13 لغایت 13:30 در میدان طالقانی قائم شهر برگزار گردید.



                                   روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۸
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

دیدارکارکنان اداره بهزیستی قائم شهر با آیت ا.. معلمی امام جمعه شهرستان قائم شهر در اولین روز هفته بهزیستی ساعت 10:30 صبح در دفتر امام جمعه برگزار گردید.

آیت ا.. معلمی ضمن تبریک هفته بهزیستی و خیر مقدم به پرسنل اداره بهزیستی قائم شهر اذعان داشت : کمک به افراد دارای مشکلات جسمی و ذهنی از جمله کارهای ارزشمند و پسندیده ای است که در پیشگاه خداوند متعال دارای اجر وثواب زیادی می باشد و خاطر نشان کرد : خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی توجه ویژه و بیشتری به بهزیستی شده است.

وی افزود : پیگیری، علاقه مندی و دلسوزی در کار باعث ایجاد انگیزه الهی می شود و جزء ذخایر الهی می گردد.

آیت ا... معلمی اصل سبقت در خیرات البته با انگیزه الهی را در بین نهادهای حمایتی از جمله  بهزیستی،کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال احمر را امری پسندیده برشمرد و باعث ایجاد رقابت سالم در انجام کارهای خیر خواهد شد.

در ادامه اکبری رئیس اداره بهزیستی قائم شهر اذعان داشت: فرمایشات حضرتعالی را در سرلوحه کار خود قرار می دهیم، البته تفاوت هایی در نوع بسترهای نهادهای حمایتی وجو دارد ولی ما خود را ملزم به پیگیری های بیشتر در حمایت از جامعه هدف بهزیستی می دانیم.

وی افزود : حضور مسئولین شهری و امام جمعه در بازدید گروه های جامعه هدف بهزیستی باعث ایجاد انگیزه در این افراد می گردد.

در پایان اکبری خاطر نشان نمود : لیست بازدید ماهانه از منزل مددجویان تحت پوشش که با دستور فرماندار قائم شهر در دست اقدام می باشد را به محضر ایشان خواهد رساند.

 


                              روابط عمومی بهزیستی قائم شهر



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۲۳
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر


ü      دیدار اکبری رئیس اداره بهزیستی و پرسنل با محمدی فرماندار قائم شهر در سومین روز هفته بهزیستی راس ساعت 9:30 صبح مورخ 94/4/21 در فرمانداری برگزار گردید.

محمدی فرماندار قائم شهر ضمن تبریک هفته بهزیستی اذعان داشت : آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد یک فاجعه برای جامعه اسلامی است، از اداره بهزیستی خواستار اقدامات اساسی با دلایل علمی و کارشناسانه جهت  برطرف نمودن این آسیب های اجتماعی می باشیم.

محمدی افزود : با توجه به  اقدامات شبانه روزی، که دشمن از طریق ماهواره و شبکه های اجتماعی سعی در فروپاشی بنیان خانواده دارند، می بایست تلاش بیشتری در مقابله با این اقدامات صورت گیرد و خاطر نشان نمود : جهت تحقق این اهداف ما یار و یاور بهزیستی خواهیم بود.


اکبری رئیس اداره بهزیستی قائم شهر اذعان داشت : راهنمایی های جنابعالی باعث افزایش کیفیت عملکرد کاری و رفع معایب فعالیت های بهزیستی در سال آینده خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی قائم شهر اشاره کرد : زمانی آسیب های اجتماعی قابلیت دسته بندی در جانعه را داشتند ولی امروزه هر فرد آسیب دیده و آسیب رسان دسته بندی خاص خودش را دارد.

وی افزود : امروزه فرزند طلاق علاوه بر قربانی فاصله خانوادگی، کوله باری از الگوها و باورهای غلط را با خود یدک می کشد.

اکبری متذکر شد : امروزه دلایل طلاق خیلی تاسف انگیز است و آموزه های بدی برای فرزندان و افراد جامعه به همراه دارد.

در پایان رئیس اداره بهزیستی قائم شهر خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه همکاران ما از کارشناسان و نخبگان علمی هستند و با تمام وجود به کار مشغولند، ولی نمی توان به تنهایی جهت رفع این آسیب هاگام برداشت و نیازمند حمایت های همه جانبه فرماندار و مسئولین سایر ادارات خواهیم بود.


                     روابط عمومی بهزیستی قائم شهر



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۰۱
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

بازدید دکتر آرام  به همراه معاون امور توسعه پیشگیری از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری از اعتیاد ساعت 22:30 در دومین روز از هفته بهزیستی مورخ 94/4/21 در پارک ولیعصر  قائم شهر برگزار گردید.
دکتر آرام ضمن تبریک هفته بهزیستی خاطر نشان کرد : برای اینکه بتوانیم اهداف و رسالت های سازمان بهزیستی را به عموم مردم معرفی کنیم نیاز به اجرای برنامه های پویا و متنوع در مورد جامعه هدف بهزیستی داریم تا اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی بدرستی صورت گیرد.


                        روابط عمومی بهزیستی قائم شهر  


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۳۳
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

افتتاحیه اولین مجتمع خدمات پیشگیرانه بنام حامیان دانش با حضور دکتر آرام مدیر کل بهزیستی مازندران، معاونین، محمدی فرماندار قائم شهر ، اکبری رئیس اداره بهزیستی قائم شهر،جمعی از پرسنل این اداره ،مسئولین ادارات رأس ساعت 10:30 صبح در ساختمان گرجی برگزار گردید.

دکتر آرام ضمن تبریک هفته بهزیستی به کارکنان اذعان داشت : گسترش فراگیر خدمات پیشگیرانه رویکرد اصلی سازمان بهزیستی است، وی آزمایشات ژنتیک، پیشگیری از تنبلی چشم،ناشنوائی و آماده سازی پیش از ازدواج،آموزش مهارت های زندگی و پیشگیری از طلاق را از جمله کارکردهای این مجتمع برشمرد.

                           روابط عمومی بهزیستی قائم شهر


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۵
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

ü    

   دیدار صمیمی دکتر آرام مدیر کل بهزیستی استان مازندران،  ،معاونین، اکبری رئیس اداره بهزیستی قائم شهر و جمعی از پرسنل از منزل خانواده دو معلول راس ساعت 9:30 صبح در دومین روزهفته بهزیستی مورخ 94/4/21 برگزار گردید.

در این دیدار صمیمی دکتر آرام ضمن بررسی مشکلات و موانع پیش روی  این خانواده یک دستگاه کولر، یک تخته فرش، و مبلغ 500 هزار تومان اهدا نمود.


                      روابط عمومی بهزیستی قائم شهر   


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۹
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر