اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۱۷ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

بازدید محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر از مرکز گذری کاهش آسیب (DIC) ، پایگاه خدمات اجتماعی و مرکز نگهداری دختران بی سرپرست مهرویان قائم با مورخ 94/8/30 برگزار گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۴:۲۷
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

افتتاحیه مرکز سلامت روان محلی کیمیای مهر

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۵۸ ب.ظ

 افتتاحیه مرکز سلامت روان محلی کیمیای مهر با حضور محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی قائم شهر، علیزاده مسئول واحد پیشگیری شهرستان و کارشناسان این حوزه و مقصودی مدیریت این مرکز مورخ 94/8/27 صورت گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۸
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

دیدار محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی قائم شهر با مهندس معین پور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان و با حضور نوری مسئول واحد مشارکت های مردمی اداره بهزیستی مورخ 94/8/24 برگزار گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۰۹:۵۴
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

بازدید از مسکن آسیب دیده خانواده دارای معلول در بارش اخیر با حضور محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر و فروتن مسئول واحد مسکن اداره مورخ 94/8/23 صورت گرفت.

از طرف محمدی فیروزجائی مبلغ پنج میلیون ریال جهت بازسازی این مسکن اهدا گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۴:۲۶
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

انتخابات کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک با حضور محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی قائم شهر، نجفی مسئول امور کودکان و مدیریت مهدهای شهری و روستایی مورخ 94/8/18 در سالن اجتماعات این اداره برگزار گردید.

لازم به ذکر است تعداد 7 نفر از نمایندگان این کانون انتخاب و 2 نفر(بازرس و نایب بازرس) باید از طریق نمایندگان به اداره بهزیستی معرفی گردد.

روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۴:۲۵
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

بازدید از مرکز توانبخشی شبانه روزی اعصاب و روان ایرانمهر با حضور محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی قائم شهر و دکتر علی نیا مدیریت این مرکز مورخ 94/8/21 برگزار گردید.

محمدی فیروزجائی ضمن دیدار با دکتر علی نیا از بخش های مختلف این مرکز بازدید و از  بیماران عیادت نمود.

لازم به ذکر است در این مرکز 97 نفر از بیماران یارانه بگیر بهزیستی و 8 نفر بصورت آزاد اقامت دارند که تعدادی از جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی نیز در این مرکز تحت درمان می باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۲۳ آبان ۹۴ ، ۰۸:۵۲
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

جلسه هم اندیشی در راستای عملکرد بهتر  با حضور محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی قائم شهر و مسئولین واحدهای توانبخشی،اجتماعی،پیشگیری،مسکن،اشتغال و مشارکت های مردمی مورخ 94/8/20 در دفتر رئیس این اداره برگزار گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۰۸:۲۱
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

دیدار محمدی فیروزجائی با آیت ا... معلمی امام جمعه محترم و فقیه قائم شهر مورخ 94/8/19 در دفتر امام جمعه برگزار گردید.

محمدی فیروزجائی در ضمن دیدار با آیت ا... معلمی پیرامون حوزه کاری بهزیستی و آسیب های اجتماعی شایع از جمله اعتیاد و طلاق مطالبی را بیان نمود و حضور ایشان را در برنامه ها و  بازدیدهای جامعه هدف بهزیستی بسیار ارزشمند برشمرد.

وی در ادامه پیرامون معضل اعتیاد، طلاق و اقداماتی که اداره بهزیستی شهرستان و واحدهای مربوطه در راستای برطرف نمودن آن و فعالیت های کمپ های شهرستان و شرایط آنها مطالبی را بیان نمود.

آیت ا.. معلمی ضمن خیرمقدم کار در ارگان های حمایتی مانند بهزیستی و کمک به افراد نیازمند و دارای مشکلات جسمی و ذهنی را  از جمله کارهای ارزشمند و پسندیده ای برشمرد که در پیشگاه خداوند متعال دارای اجر وثواب زیادی می باشد.

و در خاتمه امام جمعه قائم شهر با دعای خیر برای محمدی فیروزجائی و کارکنان اداره بهزیستی وی را بدرقه نمود. 

روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۲:۵۸
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

اولین همایش از سلسله همایش های خانه مهر با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اعتیاد،بیماری های ژنتیک و معلولیت و توانمندسازی و ارتقاء سلامت خانواده با همکاری اداره بهزیستی قائم شهر، مجتمع خدمات پیشگیری و ارتقاء سلامت زندگی حامیان دانش، فرمانداری، شهرداری، هلال احمر استان و شهرستان، ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه ای، دادگستری و نیروی انتظامی  مورخ 94/8/14 در سالن شهرداری قائم شهر برگزار گردید.

محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی قائم شهر ضمن تقدیر از دکتر ناظری مدیر مسئول مجتمع حامیان دانش بعنوان برگزار کننده این سلسله برنامه ها و مدعوین، فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری و آموزش پیشگیرانه را یک بازوی مهم در کاهش آسیب در جامعه دانست و خاطرنشان کرد : همکاری ارگان های دیگر و حضور شهروندان را جهت پیشبرد بهینه اهداف پیشگیری ضرورت دارد و افزود : در این همایش پزشک و روانشناس بالینی مفهوم اعتیاد و روانشناسی اعتیاد و پیشگیری از آن را بیان می کنند و در ادامه روانشناس تربیتی به موضوع مهارت های زندگی و فرزند پروری می پردازند.

در ادامه روانشناسان مدعو پیرامون موضوع همایش مطالبی را جهت آگاهی  و آموزش حضار بیان نمودند.

لازم به ذکر است زمان برگزاری این همایش ها در دومین پنج شنبه و آخرین پنج شنبه هر ماه ساعت 14 لغایت 17 عصر در سالن شهرداری قائم شهر می باشد.

روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۱:۳۷
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

بازدید از خانواده دارای دو معلول و مرکز توانبخشی توک نیلوفران با حضور محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی قائم شهر، تقی نیا مسئول واحد توانبخشی مورخ 94/8/18 برگزار گردید.

در ابتدا محمدی فیروزجائی به بازدید از خانواده دو معلول پرداخت و مسئله ساخت مسکن جدید بجای قدیمی و تخریبی این خانواده را مورد بررسی قرار داد.

وی در ادامه به بازدید از بخش های مختلف مرکز توک نیلوفران پرداخت و مشکلات و موانع آنها را مورد بررسی قرار داد. 

روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۳:۰۶
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

بمناسبت هفته بازدید همگانی از مراکز سازمان فنی و حرفه ای کشور علی محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی قائم شهر به همراه مسئول واحدهای اشتغال، اجتماعی و توانبخشی و با حضور نیکزاد رئیس اداره فنی و حرفه ای قائم شهر، میرخلیلی کارشناس مشاوره شغلی مورخ 94/8/16 در اداره فنی و حرفه ای برگزار گردید.

در ابتدا محمدی فیروزجائی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و همکاری با این اداره خاطر نشان کرد : اگر اداره فنی و حرفه ای شهرستان لیستی از رشته های آموزشی و مهارتی که در بخش دولتی و خصوصی این اداره در حال برگزاری است را در اختیار ما قرار دهد، راحت تر می توانیم مشاوره شغلی را متناسب با شرایط جسمی مددجویان پیشنهاد دهیم.

در ادامه نیکزاد اذعان داشت : سازمان فنی و حرفه ای و بهزیستی در راستای آموزش گام بر می دارند و افزود : افراد تحت پوشش بهزیستی  می توانند از امکانات آموزشی و مهارت های فنی و حرفه ای مانند آموزش کامپیوتر، صنایع دستی و .. از طریق آموزشگاه دولتی و آزاد بصورت تخفیف های ویژه استفاده نمایند و از وام و تسهیلات بانکی برخوردار شوند.

وی خاطر نشان کرد : در مرکز 22 رشته بصورت رایگان مانند رشته پرورش قارچ وگل آموزش داده می شود که مستلزم سرمایه زیادی نمی باشد و بسیار زود بازده برای افرادتحت پوشش بهزیستی خواهد بود.

در ادامه محمدی فیروزجائی به همراه کارکنان به بازدید از کارگاه های آموزشی و مهارتی مختلف این اداره پرداختند.

روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۸:۴۸
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

بازدید از مرکز توانبخشی لموک با حضور محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی قائم شهر، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قائم شهر و فریدونکنار مورخ 94/8/18 برگزار گردید.

دکتر احمدپور مدیریت مرکز توانبخشی لموک ضمن عرض سلام و خیرمقدم به معرفی بخش های مختلف آسایشگاه و محل استراحت معلولین پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: 103 توانخواه در این مرکز اقامت دارند که  65 نفر از این افراد بصورت رایگان در مرکز حضور دارند و در سه شیفت کاری 8 مددکار به امور این عزیزان رسیدگی می کنند و افزود : هزینه های آسایشگاه از طریق بهزیستی و خیرین تامین می شود.   


روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۲:۴۵
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

بازدید محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر از مراکز دولتی و غیر دولتی تحت پوشش اداره بهزیستی در مورخ 94/8/14 صورت گرفت.

محمدی فیروزجائی ضمن بازدید از بخش های مختلف این مراکز و مشاهده گزارش عملکرد آنها مشکلات و موانع پیش روی را مورد بررسی قرار داد.

روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۰۹:۰۶
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

بازدید محمدی فیروزجائی از مرکز توانبخشی لموک

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۱۸ ق.ظ

 فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر از مرکز توانبخشی لموک در مورخ 94/08/11 بازدید نمود.

محمدی ضمن بررسی موانع و مشکلات پیش روی آنها، از بخش های مختلف این مرکز و دستاوردها و توانمندی های توانخواهان بازدید نمود.



روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۰۸:۱۸
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

 جلسه معارفه محمدی فیروزجائی رئیس جدید اداره بهزیستی شهرستان  جایگزین اکبری با حضور دکتر آرام مدیرکل بهزیستی استان مازندران، هیأت همراه و با حضور کارکنان بهزیستی شهرستان قائم شهر  مورخ 94/8/10 در سالن اجتماعات اداره بهزیستی قائم شهر برگزار گردید.

 دکتر آرام ضمن تقدیر و قدردانی از خدمات ارزشمند و ماندگار اکبری  درخصوص کارکنان اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر اذعان داشت : این شهرستان دارای کارشناسان توانمند، پرانرژی و از پتانسیل خوبی برخوردار می باشند و افزود : مدیریت باید از نظرات آنها در راستای پیشبرد اهداف سازمان بهره گیرد که این امر تنها با ایجاد انگیزه و رغبت از سوی کارکنان در مدیریت ایجاد می شود.

وی با اشاره به این نکته که سازمان بهزیستی کار تخصصی را بر اساس فرآیند علمی انجام می دهد، خاطر نشان کرد : مهم ترین هدف سازمان بهزیستی توانمند سازی و ایجاد استقلال گروه هدف است.

وی ضمن تأکید بر حفظ شأن و منزلت مددجویان، بهزیستی را سازمانی مددجو محور برشمرد و افزود : تمامی فعالیت هایی که در بحث توانمند سازی  انجام می دهیم، اگر تغییری در کیفیت زندگی مددجویان ایجاد نکند فعالیت های ما اثرگذار نبوده است.

دکتر آرام اذعان داشت: فعالیت هایکارشناسان بهزیستی باید خانواده محور باشد و تا زمانی که از نزدیک در این فضا قرار نگیریم، نمی توان مشکلات این عزیزان را حل نمود.

در پایان دکتر آرام محمدی فیروزجائی که از کارکنان باتجربه و صاحب نظر در حوزه فعالیت های سازمان بهزیستی را بعنوان رئیس این اداره منصوب کرد.


روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۲ آبان ۹۴ ، ۱۲:۳۳
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

مراسم معارفه رئیس جدید اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر با حضور دکتر آرام مدیرکل بهزیستی استان مازندران ،علاالدینی معاون مشارکت های مردمی ، محمدی فرماندار ، حجازی شهردار و جمعی از مسئولین ستادی و شهرستانی یکشنبه مورخ 94/8/10 در سالن اجتماعات فرمانداری قائم شهر برگزار گردید. 

دکتر آرام مدیر کل بهزیستی مازندران در مراسم معارفه رئیس جدید اداره بهزیستی قائم‌شهر با بیان اینکه سازمان بهزیستی در دولت تدبیر و امید سه رویکرد ویژه را دنبال می‌کند که جزء وظایف اساسی سازمان در این دولت است و ضرورت دارد جناب محمدی فیروجائی این مهم را در سرلوحه کار خود قرار دهد و اذعان داشت: برنامه‌ریزی‌های علمی و تخصصی مبتنی بر شواهد مطمئن در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از این رویکردهاست و سازمان تلاش می‌کند که با نگاه اساسی و کارشناسانه در جهت رفع آسیب ها گام بردارد.

وی طلاق را یکی از مشکلات اساسی جامعه دانست که باید به‌طور تخصصی و کارشناسانه موردبررسی قرار گیرد و افزود : متأسفانه بسیاری از آسیب‌ها به سمت زنانه شدن پیش می‌رود و زنان جامعه در معرض آسیب‌ قرار می‌گیرند و این امر بسیار نگران‌کننده است.

دکتر آرام خاطر نشان کرد: مدت زمان طولانی معضل جامعه بحث اعتیاد بود ولی امروزه با آسیب های جدید مواجه هستیم که گروه های سنی پایین تر به آن گرفتار شدند و افزود : در حال حاضر معلولیت به تغییر در شیوه زندگی مردم بر می گردد و شایع ترین علت آن تصادفات است که باید فرهنگ احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی به خانواده ها آموزش داده شود.

دکتر آرام استانداردسازی خدمات در تمامی سطوح را دومین رویکرد سازمان بهزیستی در دولت یازدهم بیان کرد و اظهار داشت: استانداردسازی یکی از مهم‌ترین خدماتی است که باید اثربخشی آن در ارتقای کیفیت زندگی  جامعه هدف مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد : با توجه به این مسئله که 18 درصد جمعیت جامعه را معلولین و سالمندان تشکیل می دهند و این عزیزان دچار محدودیت های عملکردی می باشند و طراحی جهت مناسب‌سازی اماکن و پتانسیل‌های شهری جهت از واجبات کار سازمان است که باید با مساعدت شهرداری ها انجام شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به واگذاری ۹۰ درصد خدمات سازمان به بخش خصوصی، اظهار داشت: سومین رویکرد بهزیستی استفاده از ظرفیت‌های بالقوه‌ای از قبیل نهادهای مردمی، اجتماعی و سمن‌هاست که یاری‌دهندگان بهزیستی هستند و هر جا که کار را به مردم واگذار نمودیم کار با موفقیت بیشتری انجام گرفته است.

آرام در ادامه به جمعیت سالمندان مازندران اشاره کرد و گفت: سالمندی یک پدیده زیست شناختی است و با توجه به افزایش سن امید به زندگی و رعایت بهداشت فردی، شاهد افزایش جمعیت سالمندان در استان هستیم و در این برهه از هر زمان دیگری نیاز داریم که به مسائل سالمندان توجه بیشتری داشته باشیم.

در ادامه محمدی فرماندار قائم شهر اظهار داشت : کار در دستگاه های حمایتی به عنوان کار جهادی محسوب می شود و کار در این حوزه مستلزم تلاش مضاعف و پیگیری های مستمر و صبر می باشد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های بی شائبه و دلسوزانه اکبری،آرزوی سلامتی، سربلندی و توفیق برای ایشان و آقای محمدی فیروزجائی بعنوان رئیس جدید اداره بهزیستی نمود.

در پایان این مراسم دکتر آرام ضمن تقدیر از خدمات اکبری رئیس سابق بهزیستی قائم شهر، از وی به عنوان مدیری توانمند و دلسوز و متخصص در بهزیستی مازندران نام برد و طی حکمی علی محمدی فیروزجایی را به عنوان رئیس جدید بهزیستی قائم شهر معرفی نمود.

روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۰:۲۶
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

برگزاری جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد

يكشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴ ب.ظ

جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد با حضور علیزاده مسئول واحد پیشگیری اداره بهزیستی قائم شهر و کارشناسان این حوزه، نمایندگان ادارات فرمانداری، شهرداری، کمیته امداد، تعاون کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فنی و حرفه ای، تبلیغات اسلامی،آموزش و پرورش، مرکز بهداشت، دانشگاه پیام نور و صاحب امتیاز مجتمع حامیان دانش مورخ 94/7/29 در سالن اجتماعات اداره بهزیستی قائم شهر برگزار گردید.  

جلسه با خوش آمدگویی علیزاده به حاضرین و عرض تسلیت بمناسبت ایام سوگواری آقا ابا عبداله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته سلامت آغاز گردید.

در ادامه حسن نیا بعنوان مدرس برنامه آموزشی هفته سلامت مفاهیمی با محوریت سرفصل های خوش اخلاق کیست، اخلاق خوش و تأثیرات آن، تمرین خوش اخلاقی و مهارت های کنترل خشم را بیان نمود.

در پایان جلسه تمامی اعضاء خواستار اجرای تمام بندهای عنوان شده در جلسه آموزشی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در خانواده و جامعه شدند.

روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۲:۴۴
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر