اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۱۳ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

دیدار صمیمی اکبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر، رحمانی مسئول واحد شبه خانواده بهزیستی و گرگانی مدیریت مرکز شبانه روزی مهرویان قائم در منزل نوعروس تحت پوشش بهزیستی در مورخ 94/7/17 صورت گرفت.  

 جهت برگزاری مراسم ازدواج این فرزند امداد بگیر بهزیستی بالغ بر 240 میلیون ریال(بابت تهیه جهیزیه و مقدمات ازدواج) هزینه گردید که از این مبلغ 50 میلیون ریال از طریق بهزیستی استان و مابقی با همکاری و مساعدت  اداره بهزیستی و خیرین این شهرستان و مرکز شبانه روزی مهرویان قائم تأمین گردید.

روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۰۷
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

بازدید شهردار از گروه همیار نان کماج

دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۵ ب.ظ

بازدید از گروه همیار نان کماج با حضور حجازی شهردار شهرستان قائم شهر و هیأت همراه، اکبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان و ابراهیمی مسئول واحد اجتماعی این اداره مورخ 94/7/27 برگزار گردید.

اکبری موانع و مشکلات پیش روی این گروه را بیان نمود و در ادامه حجازی شهردار شهرستان قائم شهر اذعان داشت :

با مراجعه حضوری به شهرداری در راستای اخذ مجوز رسمی جهت فعالیت و تهیه نان روزانه پرسنل قراردادی با این گروه منعقد می گردد.



روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۲۷ مهر ۹۴ ، ۱۴:۱۵
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

بازدید شهردار از گروه هنری سفال ققنوس

دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۶ ب.ظ

بازدید از گروه هنری سفال ققنوس با حضور حجازی شهردار شهرستان قائم شهر و هیأت همراه، اکبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان و ابراهیمی مسئول واحد اجتماعی این اداره مورخ 94/7/27 برگزار گردید.

اکبری ضمن عرض سلام و خیرمقدم به شهردار و هیأت همراه اذعان داشت : یکی از طرح های بهزیستی در حوزه اجتماعی کار گروهی و مشترک در میان زنان سرپرست خانوار است که از این طریق امرار معاش می کنند و بهزیستی یکسری از خدمات را در اختیار آنان قرار می دهد و افزود :

کار گروه هنری سفال طرحی نو و منحصر به فرد در سطح استان است و با توجه به اینکه  بازار کار آن در جامعه تعریف نشده است اما عزیزان این ریسک را پذیرفتند و در حال فعالیت می باشند و نیاز به زمان طولانی جهت فرهنگ سازی دارد.

وی متذکر شد : البته با همکاری شهرداری به روال آگاه سازی و فرهنگ سازی جامعه سرعت بخشیده می شود و در نتیجه این هنر می تواند نمادی برای شهر ما باشد.    

در ادامه صابریان مدیر این گروه بیان نمود : اگر کار ما در عمارت شهرداری و محوطه آن در معرض دید عموم مردم قرار بگیرد، علاوه بر اینکه چشم اندازی برای شهر خواهد بود مردم با هنر سفال آشنایی بیشتری پیدا می کنند.

در خاتمه حجازی شهردار شهرستان قائم شهر اذعان داشت :

با مراجعه حضوری به شهرداری جهت همکاری با این گروه قراردادی منعقد می گردد تا بتوانیم بخشی از موانع و مشکلات کاری آنها را برطرف نمائیم.


روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۲۷ مهر ۹۴ ، ۱۴:۰۶
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

مراسم استقبال از اکبر صادقی کاپیتان تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران بمناسبت کسب مقام قهرمانی در هشتمین دوره بازی های آسیایی و اقیانوسیه ناشنوایان (2015 تایوان) با حضور اکبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر، قدیمی رئیس اداره ورزش و جوانان، اسماعیلی عضو شورای اسلامی  

شهرستان، تقی نیا مسئول واحد توانبخشی و نوری رابط ورزشی اداره بهزیستی در مورخ 94/7/25 برگزار گردید. 

قدیمی ضمن عرض تبریک بخاطر این افتخارآفرینی اذعان داشت : بسیاری از ناشنوایان علاقه مند شرکت در فعالیت های ورزشی هستند و باید امکانات لازم را در اختیار آنان گذاشت و افزود : بهزیستی شهرستان فردی را بعنوان رئیس هیأت مدیره کانون ناشنوایان که توانمند در امور ورزشی و رابط بین اداره ورزش و جوانان و کانون ناشنوایان باشند را معرفی نماید تا بتوانیم با همکاری اداره بهزیستی ضمن فراهم نمودن  امکانات ویژه برای این عزیزان مشکلات پیش روی آنها را نیز برطرف نمائیم.

 اکبری ضمن عرض تبریک و توفیق در تمام عرصه های زندگی برای این قهرمان خاطرنشان کرد : معلولیت هرگز محدودیت محسوب نمی شود و محیط پیرامون معلولین محدودیت را برای آنان القا کرده است و افزود : با توجه به این مسئله که 10 درصد ازجمعیت دنیا را معلولین تشکیل میدهند، اگر در عرصه های مختلف زندگی اختیاراتی به آنان داده شود شاهد بروز توانمندی هایشان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد : هدف غایی در بهزیستی بیان این باور است که معلولین بعنوان اعضای عادی در جامعه هستند و از حقوق مساوی نسبت به مردم عادی برخوردارند و افزود : افتخارات این چنینی باعث خوشحالی و انگیزه بیشتر ما در جهت ارائه خدمات بیشتر به این عزیزان می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر در ادامه صحبتهای رئیس اداره ورزش و جوانان مبنی بر معرفی رئیس هیأت مدیره کانون ناشنوایان بیان نمود : در اسرع وقت طی هماهنگی با اداره کل بهزیستی استان شایسته ترین فرد را برای این سمت اعلام خواهد نمود.      

لازم به ذکر است آقایان محمد پرگر کاپیتان تیم ملی فوتبال ناشنوایان، روح ا... ابراهیم نژاد بازیکن تیم ملی فوتسال ناشنوایان، احمدرضا رضایی کاپیتان تیم ملی فوتسال ناشنوایان، مسعود قربانی عضو تیم ملی تنیس روی میز ناشنوایان و عزت ا... مظاهری قهرمان دوچرخه سواری ناشنوایان از دیگر افتخارآفرینان در این دوره از بازی ها بودند.

در خاتمه از طرف اکبری رئیس اداره بهزیستی قائم شهر کارت هدیه ای به این قهرمان اهدا گردید.

روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۲۶ مهر ۹۴ ، ۰۸:۱۵
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

بازدید از منازل آسیب دیده سیل اخیر با حضور علاءالدینی معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان مازندران، آنجلاسی نماینده ستاد مسکن سازمان بهزیستی کشور، اکبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان به همراه کارشناس مسکن جهت تأمین اعتبار خسارت وارده به این منازل با خانوارهای آسیب دیده این حادثه در موخ 94/7/20 صورت گرفت.

روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۱۳:۴۴
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

روند ابلاغ و اهدای احکام معتمدین اعضای شورای مشارکت های مردمی اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر که از سوی جناب آقای  دکتر سید سعید آرام مدیرکل محترم سازمان بهزیستی استان مازندران صادر شده بود، طی جلساتی  با حضور در محل کار اعضای منتخب آقایان علیرضا رحمانی، احمد واحدی، صابریان، محسن کاوه، جوادیان، میرزایی، عزیزی، مهرداد کاوه و چالاکی توسط اکبری رئیس اداره بهزیستی و نوری مسئول مشارکت های مردمی شهرستان انجام گرفت. 

روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۹ مهر ۹۴ ، ۰۹:۲۹
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

جشن بادبادک ها و جنگ شادی با همکاری اداره بهزیستی قائم شهر، مهدهای شهری و روستایی و حضور شهروندان عصر روز چهارشنبه مورخ 94/7/15 در پارک ولیعصر برگزار گردید. 

روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۰۵
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

جشن بادبادک ها و جنگ شادی با همکاری اداره بهزیستی قائم شهر، مهدهای شهری و روستایی و حضور شهروندان مورخ 94/7/16 در پارک سراج برگزار گردید. 

روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۰۸:۵۸
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

بازدید از  هفتمین دوره جشنواره غذای سالم و صنایع دستی مؤسسه یاس نو بمناسبت روز جهانی عصای سفید با حضور قلندری معاون توانبخشی بهزیستی استان مازندران، اکبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر ، قدیمی رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان و جمعی از پرسنل اداره بهزیستی مورخ 94/7/15 در آموزشگاه یاس نو برگزار گردید.

قلندری ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جشنواره هایی خاطر نشان کرد : با توجه به این مسئله که 10 درصد از افراد جامعه را معلولین تشکیل میدهند، این افراد می توانند با نمایش توانمندی های خود به مردم و مسئولین تمام فضاهای جامعه برای این قشر قابل دسترسی خواهد بود.

فاتحی مسئول آموزشگاه یاس نو و رئیس هیأت ورزشی نابینایان و کم بینایان موانع و مشکلات پیش روی این گروه ازجمله مشکل مناسب سازی پیاده روهای شهری را جهت رفت و آمد این عزیزان را بیان نمود و قلندری   این مشکلات و موانع را بررسی نمود.

اکبری متذکر شد : با توجه به همکاری شهرداری با اداره بهزیستی شهرستان با برگزاری چنین جشنواره هایی در فضای باز شهری این امر باعث شناسایی بیشتر مردم و مسئولین با صنایع دستی و هنری یاس نو خواهد شد.

در خاتمه  قلندری معاون توانبخشی بهزیستی مازندران بازی دوستانه شطرنج با خاقانی از پرسنل نابینای واحد اورژانس اداره بهزیستی قائم شهر انجام داد و مبلغ یک میلیون تومان به این موسسه اهدا نمود.  

روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۶ مهر ۹۴ ، ۱۰:۱۶
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

بازدید از جشنواره غذای سالم موسسه خیریه کم بینایان و نابینایان توانمند قائم بمناسبت روز جهانی عصای سفید با حضور قلندری معاون توانبخشی بهزیستی استان مازندران، اکبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر و جمعی از پرسنل این اداره مورخ 94/7/15 در سالن شهید آوینی این شهرستان برگزار گردید.

قلندری ضمن تقدیر و تشکر از موسسه خیریه توانمند قائم از برگزاری چنین جشنواره هایی اذعان داشت : این مؤسسه یکی از مؤسسات قوی استان مازندران به شمار می آید که توانمندی های خاص خودش را دارد و برنامه های مختلفی را در طول سال برگزار می کند و افزود : این توانمندی ها را جامعه باید درک کند و این افراد معلول می توانند با نمایش توانمندی های خاص خود  این نگاه را به جامعه تزریق کنند که ما اگر بخواهیم توانایی  انجام چنین کارهایی را داریم  و جامعه باید پذیرش ما را داشته باشد و البته این نگاه را باید در جامعه فرهنگ سازی کرد.

باتوجه به اینکه تمام قوانین و دستورالعمل های ما هیچگونه تبعیضی بین معلول و افراد عادی قرار نداده است و لی متأسفانه خیلی مواقع در کارها و جوامع این تبعیضات قائل می شود باید توانمندی خود را آنقدر بالا ببریم تا جامعه از توانمندی معلولین مطلع شود و بداند که افراد معلول ما توانایی انجام هرکاری که افراد بینا انجام میدهند را دارا می باشند.

استمرار چنین جشنواره هایی باعث نمایش توانمندی های معلولین به مسئولین و تزریق نگاه خوشبینانه به آنها می شود و فضا را برای پیشرفت آنها مهیا میکند.

  در خاتمه از طرف معاونت توانبخشی بهزیستی مازندران مبلغ یک میلیون تومان به این موسسه خیریه اهدا گردید.  

روابط عمومی بهزیستی  قائم شهر


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۶ مهر ۹۴ ، ۰۹:۳۷
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

جلسه هم اندیشی با حضور اکبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر، علیزاده مسئول پیشگیری شهرستان، کارشناسان مربوطه، دکتر ناظری صاحب امتیاز مجتمع خدمات پیشگیری و ارتقای سلامت زندگی حامیان دانش با مشارکت اعضای کمیته فرهنگی،  اعضای  CBاداره بهزیستی (محیط کار، آموزشی، شهری و روستایی) و نمایندگان صنف آرایشگران مرد و زن روز یکشنبه مورخ 94/7/5 در سالن اجتماعات اداره بهزیستی برگزار گردید.

اکبری ضمن سپاس و قدردانی از حضور دست اندرکاران این حوزه با توجه به گسترش روزافزون آسیب ها خصوصا آسیب های نوپدید و اهمیت پیشگیری قبل از وقوع هرگونه آسیب، بر همکاری هرچه مؤثرتر کلیه ارگان ها تأکید نمود.

دکتر ناظری ضمن قدردانی از مسئولین بهزیستی و با معرفی اهداف مجتمع خود همچون پیشگیری از اعتیاد و بیماری های همراه، پیشگیری از معلولیت ها و بیماری های ژنتیک، پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت هایی به شرح ذیل انجام می شود :

v    برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی حداقل ماهی یک بار و با حضور گروه هدف مورد نظر هر ارگان و خصوصا پرسنل و خانواده هایشان

v    ارائه گزارش عملکرد بصورت ماهیانه به بهزیستی شهرستان

و در خاتمه هر یک از حاضرین جلسه با مطرح نمودن پتانسیل های هر ارگان به ارائه راهکارهایی در خصوص کاهش آسیب ها پرداختند.

                            روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۴ ، ۰۸:۱۸
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

همایش خانواده، فضای مجازی و آسیب های اجتماعی با همکاری حوزه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر، حوزه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و حوزه پیشگیری اداره آموزش و پرورش شهرستان و با حضور دکتر آرام مدیرکل بهزیستی مازندران و هیات همراه، فرماندار، فرمانده سپاه پاسداران، فرمانده نیروی انتظامی و دیگر مسئولین شهرستان، مدیران مدارس، مشاورین، آموزشگران خانواده و فعالان عرصه پیشگیری ساعت 9 صبح مورخ 94/7/6 در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار گردید.

دکتر آرام ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید به مدیران و مسئولین آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : موضوع آسیب های اجتماعی سابقه ای به اندازه تاریخ بشر دارد و بشر در تمام طول تاریخ به شکلی درصدد کنترل و مهار آسیب هایی بوده که همزمان با توسعه و تکامل آن جامعه بوجود آمده است.

وی با تاکید بر این موضوع که امروزه امکانات موجود در فضای مجازی هم بعنوان فرصت و تهدید برای جامعه است که بستگی به نگرش، باورما ، چگونگی مدیریت و برنامه ریزی ما دارد و اذعان داشت : با دانش کافی، آموزش و آگاه سازی به مردم می توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

مدیرکل بهزیستی استان خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه استان مازندران رتبه اول را در ضریب نفوذ اینترنت داراست، با برنامه ریزی و مدیریت مناسب و آموزش به خانواده ها می توانیم پیشتاز در جهت استفاده بهینه از اینترنت باشیم.

در ادامه ملک زاده مسئول واحد پیشگیری بهزیستی استان اذعان داشت : خانواده سالم نیازمند دو فاکتور مهم امید و شبکه های حمایتی جهت مقابله با آسیب های اجتماعی می باشد و راه کار ها و آموزش های لازم  برای از بین بردن این آسیب ها را بیان کرد.

روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۴ ، ۰۸:۱۰
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

دیدار صمیمی با خانواده شهید محمد هاشم زاده بمناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور اکبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر و جمعی از پرسنل این اداره مورخ 94/7/4 برگزار گردید.

در خاتمه یک جلد کلام ا... مجید به مادر دلسوز و فداکار  این شهید بزرگوار اهدا گردید.

                             روابط عمومی بهزیستی قائم شهر   

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۴ ، ۱۴:۰۳
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر