اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب


جلسه شورای اداری شهرستان قائم شهر در سومین روز هفته بهزیستی با حضور حضرت آیت ا... معلمی امام جمعه محترم شهرستان، محمدی فرماندار، دکتر آرام مدیرکل بهزیستی مازندران، محمدی رئیس اداره بهزیستی و دیگر روسای ادارات در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن تبریک هفته بهزیستی از فرماندار جهت دراختیار قرار دادن این فرصت تشکر و قدردانی نمود و به ارائه خلاصه ای از گزارش عملکرد بهزیستی استان در حوزه های تخصصی مختلف پرداخت.

دکتر آرام اذعان داشت : سازمان  بهزیستی سه رویکرد اساسی را در ارائه خدمات به جامعه هدف اجرا می کند و مهم ترین و اصلی ترین رویکرد سازمان بهزیستی را پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی دانست و اعتقاد سازمان را بر این باور دانست که پیشگیری تاثیرگذاری بهتر و هزینه کمتری را نسبت به درمان دارد و جامعه با مشکلات کمتری مواجه می شود.

وی اذعان داشت: در حوزه پیشگیری از معلولیت ها با توجه به برنامه توسعه ششم، پرچم داری سلامت اجتماعی به سازمان بهزیستی سپرده شده است و در تدوین برنامه ششم با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بیش از 20 بار در برنامه های مختلف از بهزیستی نام برده شد و مسئولیت ها به بهزیستی سپرده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در برنامه توسعه ششم مطرح شده، غربالگری ژنتیک است که تاثیرگذاری این طرح درطی چندین سال دیگر نمود پیدا می کند و اشاره کرد : امروزه بین 25 الی 30 هزار کودک معلول  بصورت مادرزاد در کشور متولد می شوند که هر کودک  بار درمانی سنگینی را به جامعه و دولت تحمیل می کند و افزود: بسیاری از این بیمار ی ها با غربالگیر ژنتیک قابل کنترل می باشند.

وی غربالگیری ژنتیک قبل از ازدواج را یکی از برنامه های توسعه ششم برشمرد، که زوجین قبل از ثبت ازدواج با انجام غربالگری ژنتیک و دریافت گواهی می توانند در دفاتر ازدواج خود را ثبت نمایند و این کار ارزشمند با همکاری بهزیستی، دفاتر ازدواج و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت و این طرح در ابتدا بصورت پایلوت در استان مازندران اجرا گردید و پس از ارائه نتایج به مجلس شورای اسلامی، مصوب گردید تا در استان های دیگر نیز اجرا گردد.

وی در زمینه پیشگیری از معلولیتها(ناشنوایی) اذعان داشت: اگر در دوره طلایی(سه سال اول تولد) غربالگری شنوایی صورت گردید و اختلال تشخیص داده شود، کودکان در آینده دچار ناشنوایی،کم شنوایی و اختلال در یادگیری نخواهند شد و اشاره کرد : در سال گذشته برای 85 درصد نوزادان تست غربالگری صورت گرفت، که 800 مورد از این نوزادان دچار اختلال بودند و اقداماتی جهت برطرف نمون اختلال صورت گرفت و در این بین با عمل جراحی کاشت حلزون 90 مورد، پیشگیری از ناشنوایی این عزیزان در آینده نمودیم.

وی تمرکز سازمان بهزیستی در سال جاری را  آسیبهای اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: سازمان بدنبال راهکارهایی جهت پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی است.

دکتر آرام بهزیستی را بعنوان دستگاه تاثیرگذار در مقوله پیشگیری از آسیبهای اجتماعی( طلاق،اعتیاد،حاشیه نشینی،مفاسد اخلاقی و ...) برشمرد و اشاره کرد : ما در هفته بهزیستی افتتاح 6 مرکز اورژانس اجتماعی را در 6 شهرستان داریم که در مجموع استان دارای 18 مرکز جهت ارائه خدمات آسیبهای اجتماعی به هم استانی ها خواهد بود و افزود: هر شهرستان بالای 50 هزار نفر جمعیت دارای مرکز اورژانس خواهد شد و به شهروندان خدمات ارائه می دهد.

در ادامه مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد:  استان مازندران  از لحاظ ارتباط مردمی با اورژانس اجتماعی و خط 123 رتبه نخست را در سال گذشته با 20 هزار تماس تلفنی درخصوص  موضوع همسرآزاری ،کودک ازاری و طلاق کسب نمودیم که  به هم استانی های عزیز مشاوره های تخصصی در قبال این موضوعات داده شد و متذکر شد: 750 مورد اقدام خودکشی با  مرکز اورژانس اجتماعی تماس گرفته شد و کارشناسان ما با حضور در محل حادثه و مشاوره تلفنی وقوع خودکشی را متوقف نمودند.

وی در مقوله آسیب اجتماعی طلاق که از دیدگاه مقام معظم رهبری  جهت کاهش این آسیب اجتماعی مورد توجه قرار گرفت، اذعان داشت: استان مازندران از جمله 11 استانی که بصورت پایلوت طرح جامع پیشگیری از طلاق (شروع سال 92) را اجرا نمود و متذکر شد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون بیشترین میزان رشد طلاق را از سال 81 تا 91 داشتیم از 1.2 به 2.4 درصد یعنی افزایش دو برابری نرخ طلاق را داشتیم که از سال 92 با اجرای سند جامع توانستیم رشد نرخ طلاق را متوقف و حتی کمتر نیز کنیم و افزود : نرخ رشد طلاق در سال 95 نسبت به سال 94 ،2 درصد کاهش داشته و در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال 95، 2.2 درصد کاهش نرخ طلاق را در استان داشتیم و خاطرنشان کرد: روند کاهشی نرخ طلاق نشان از اجرای طرح سند جامع پیشگیری از طلاق دارد که سازمان بهزیستی از قوه قضائیه جهت اجرا و همکاری مراتب تشکر و قدردانی را دارد و افزود : تمامی پرونده های خانواده براساس تفاهم نامه با قوه قضائیه  قبل از اقدام حقوقی به مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع داده می شود و مورد بررسی قرار می گیرد و از این طریق پیشگیری از طلاق صورت می گیرد.

وی افزایش 3 برابری مستمری مددجویان بهزیستی را یکی از اقدامات مهم دولت یازدهم برشمرد و اشاره کرد : در طی سالهای گذشته مستمری هر مددجو حدود 53 هزار تومان بوده است.

وی میزان اعتبار وسایل توانبخشی معلولین استان مازندران را در سال 92، 400 میلیون تومان و میزان اعتبار این وسایل در سال 95، به 2 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است.  

مدیر کل بهزیستی مازندران اذعان داشت: 18 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی مازندران می باشند که مهم ترین هدف این سازمان توان مندسازی و ایجاد اشتغال برای آنان است.
وی  میزان تسهیلات اشتغال زایی که در سال گذشته در اختیار مددجویان بهزیستی قرار گرفت را 14 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که در این استان 100 درصد تسهیلاتی را که برای مددجویان اختصاص یافته بود را جذب کرده ایم
مدیر کل بهزیستی مازندران میزان تسهیلات اشتغال زایی مددجویان این استان در سال جاری را 42 میلیارد تومان اعلام کرد.

"روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۶
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی