اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

 دوره آموزشی نماز طرح نشست خانواده مطهر و مراکز شبه خانواده ویژه زنان سرپرست خانوار، معلولین متأهل،مدیران و پرسنل مهدهای کودک وگفتمان نماز شناسی (آموزش نماز ویژه فرزندان مراکز شبه خانواده) با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر دشتی بعنوان مدرس این طرح،علی محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی شهرستان،جویباری مسئول امور فرهنگی بهزیستی استان و مسئولین واحدهای این اداره روز سه شنبه مورخ 11/5/ 95  در کانون برادران آموزش و پرورش شهرستان و مرکز نگهداری دختران بی سرپرست مهرویان قائم برگزار گردید.

علی محمدی فیروزجائی ضمن تقدیر و تشکر از  حضور حجت الاسلام والمسلمین دشتی جهت سخنرانی درخصوص طرح نشست خانواده مطهر و آموزش نماز به جامعه هدف بهزیستی اذعان داشت: اهمیت به نماز در خانواده ها و چگونگی شیوه های آموزشی نماز به فرزندان کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد را در برخواهد داشت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دشتی درخصوص انواع شیوه های تربیتی فرزندان(دیمی،گلخانه ای و واکسنی) مطالبی را بیان نمود و خاطرنشان کرد: والدین جهت آموزش نماز به فرزندانشان باید مرحله به مرحله پیش روند  و در سن 8 سالگی نماز کامل را به این عزیزان آموزش دهند،که در آموزه های دینی  با سفارش به والدین در ابتدای تولد  با گفتن اذان و اقامه در گوش نوزاد  زمینه بانمازی و دینداری فرزند را فراهم می نماید. 

حجت الاسلام والمسلمین دشتی اذعان داشت: والدین در روش تربیتی دیمی هیچ گونه فعالیتی در تربیت فرزندان انجام نمی دهند و بار مسئولیت این وظیفه را به دوش مدرسه و جامعه می اندازند و درنتیجه فرزندان بدرستی تربیت نمی شوند و در روش تربیتی گلخانه ای  فرزندان را مانند گلی در گلخانه پرورش می دهند و فرزند شخصیتش بدرستی شکل نمی گیرد و فرد وابسته ای بار می آید و در نتیجه دچار اضطراب و استرس می شود.

و سومین روش تربیتی واکسنی است که والدین با آموزش آموزه های دینی و رفتار مناسب با فرزندان آنها را در قبال آسیب ها و مشکلات  زندگی واکسینه می کنند و خاطرنشان کرد: محیط زندگی ناسالم ،لقمه(روزی حرام) و دوست و هم نشین بد  سه مانع تربیت درست فرزندان می باشند.

وی بنا بر روایات و احادیث انتخاب نام زیبا و تربیت اسلامی را از وظایف پدر و مادر برشمرد و به اهمیت جایگاه تربیت فرزندان اشاره نمود و افزود : تربیت فرزندان سالم،صالح و دیندار بیشترین سود و منفعت را در دنیا و آخرت برای والدین درپی خواهد داشت.

وی اذعان داشت: والدین با آگاهی (شناخت آهنگ رشد و نیاز رشد فرزندانشان) ،مشاوره و همراهی می توانند زمینه رشد سالم آنها را در جامعه فراهم نمایند و در زمینه شناخت نیاز رشد خاطرنشان کرد: تمام انسان ها دارای دو دسته نیاز عمومی و خصوصی هستند و نیاز عمومی ،زیستی( پوشاک،مسکن،خوراک و ...) و روانی(احترام،امنیت و آرامش،استقلال،خودشکوفائی،محبت و صمیمیت،اعتماد به نفس و ...) می باشد و افزود: والدین باید با فرزندان محترمانه برخورد نمایند و اذعان داشت:  توجه و احترام  یکی از اساسی ترین نیازهای انسانها می باشد که احترام بصورت کلامی (لفظ و لحن) و رفتاری نمود پیدا می کند و در کلام تاثیرگذاری لحن را بیشتر از لفظ بیان نمود.

وی در ارتباطات، تاثیر کلام را خیلی بیشتر از نوشتار  بیان نمود و قابلیت اثرگذاری کلام را همراهی لحن با لفظ دانست.

در ادامه نماز ظهر و عصر در اداره بهزیستی شهرستان با همراهی حجت الاسلام والمسلمین دشتی،رئیس اداره و کارکنان اقامه گردید.

و بعد از اقامه نماز حجت الاسلام والمسلمین دشتی با حضور در مرکز نگهداری دختران بی سرپرست مهرویان قائم به سخنرانی درخصوص شیوه های آموزش نماز پرداخت.

"روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۶
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی