اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

جلسه نهایی امضای تفاهم‌نامه تاسیس مرکز مشاوره طلاق شهرستان قائم شهر مورخ 95/10/19  با حضور محمدی فرماندار،محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی شهرستان، رئیس دادگستری و  دادستان برگزار شد.

فرماندار قائم‌شهر با بیان اینکه مرکز مشاوره خانواده با هدف تحکیم مبانی خانواده و کاهش آمار طلاق در قائم‌شهر ایجاد می‌شود. گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ جلسه کلاس‌های آموزشی با عنوان سلسله همایش‌های خانه مهر و آموزش مهارت‌های زندگی در این شهرستان برگزار شد.

 مهدی محمدی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه تأسیس مرکز مشاوره‌ای خانواده در این شهرستان، با بیان اینکه مشاوران و کارشناسان مجرب برای جلوگیری از طلاق زوج‌ها باید به‌موقع ورود کنند، اظهار کرد: برای حل مشکلات زوج‌ها و پیشگیری از طلاق آنان می‌توان از بزرگان و ریش‌سفیدان منطقه در شهر و روستا کمک گرفت.

 محمدی با بیان اینکه امیدواریم با ایجاد و راه‌اندازی مرکز مشاوره کاربردی زوج‌ها، میزان رشد طلاق کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ همکاری بین فرمانداری، دادگستری و بهزیستی این شهرستان منعقد می‌شود.

 فرماندار قائم‌شهر یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی جامعه را پدیده طلاق دانست و گفت: در سال‌های اخیر عوامل متعددی موجب رشد روزافزون این پدیده شد که مسؤولان و قانون‌گذاران با پیش‌بینی راه‌کارهای مختلف در صدد جلوگیری از رشد سریع آن اقداماتی انجام دادند.

در ادامه محمدی فیروزجائی اذعان داشت: سازمان بهزیستی در زمینه طرح کاهش طلاق و مشاوره پیشگیری از طلاق و کاهش عوارض طلاق در واحد اورژانس اجتماعی با دادگستری ارتباط تنگاتنگی برقرار نموده و از 811 مورد طلاق در 9 ماهه اول سال جاری،84 مورد به سازش منجر شده است و متذکر شد : سازمان بهزیستی متولی در زمینه مشاوره طلاق می باشد و اگرتمام درخواست های طلاق قبل از تشکیل در دادگستری  به واحد اورژانس اجتماعی ارجاع داده شوند،کارشناسان و روانشناسان بهزیستی با غربالگری افراد، آن دسته از عزیزانی که بضاعت مالی ندارند بصورت رایگان از خدمات مشاوره بهره مند می شوند و افرادی که بضاعت مالی کمی دارند با ارائه یاری برگ از طرف بهزیستی به 4 مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی معرفی می گردند و در راستای عملکرد بهتر مشاوران مجرب دستگاههای دیگر از جمله شبکه بهداشت و آموزش پرورش می توانند جهت همکاری از طریق فرمانداری به واحد اورژانس اجتماعی معرفی شوند تا مشاوره طلاق و خانواده با روند بهتری اجرا شود.


"روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۹
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی