اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

جلسه ای با محوریت بررسی مواد تفاهم نامه سازمان بهزیستی با اتاق اصناف  با حضور محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی شهرستان،میرزائی نائب رئیس اتاق اصناف و عضو شورای مشارکتهای مردمی شهرستان، مسئولین واحدهای این اداره و مددکاران حوزه توانبخشی،اجتماعی و پیشگیری روز یکشنبه مورخ 95/10/12 در سالن اجتماعات این اداره برگزار گردید.

محمدی فیروزجائی ضمن تقدیر از حضور میرزائی نائب رئیس اتاق اصناف و عضو شورای مشارکتهای مردمی شهرستان ،هدف از برگزاری این جلسه را بررسی تعهدات سازمان بهزیستی و اتاق اصناف برشمرد که اجرای این تعهدات ارتقای کمی و کیفی سطح ارائه خدمات به جامعه هدف سازمان را در برخواهد داشت.

وی اذعان داشت: در خصوص اشتغال مددجویان و توانخواهان افراد واجد شرایط وام خوداشتغالی دسته بندی شوند و جهت مشاوره شغلی به اصناف معرفی شوند و دیگر مددجویان که واجد شرایط دریافت وام نیستند جهت بکارگیری در صنوف به واحدهای صنفی معرفی شوند.

میرزائی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مددکاران و کارکنان این اداره و علاقه مند ارائه خدمت به جامعه هدف سازمان بهزیستی اذعان داشت: درحال حاضر ظرفیت بسیاری از مشاغل در فضای شهری اشباع شده است و حدود 20 هزار واحد صنفی در حال فعالیت می باشند و مشاغلی ازجمله آرایشگری و خیاطی زنانه را از این موارد برشمرد.

وی تشکیل مجتمع ها و شرکتهای خدماتی بصورت گروهی را یکی از راههای ایجاد اشتغال برشمرد و افزود: امروزه مردم با تماس با این شرکتها ،متقاضی نیروهای کاری متعهد ازجمله  خدماتی منزل،تعمیرکار شوفاژ،کولر و ... می باشند.

وی خاطرنشان کرد: بنده بعنوان مسئول آموزش اصناف ، در برگزاری جلسات آموزشی واحدهای صنفی می توانم واحدهای صنفی که نیازمند نیروی کاری می باشند را شناسایی نمایم و بهزیستی با دسته بندی افراد متقاضی و واجد شرایط کار به اصناف می توانیم زمینه اشتغال این عزیزان را فراهم نمائیم.

وی متذکر شد: از 1500 پرونده شغلی که پرونده کسب دریافت نمودند،حدود 1400 پرونده شغلی اشباع شده است و در حال حاضر شهرستان، زمینه پذیرش شغل های خدماتی را بصورت گروهی دارا می باشد.

نائب رئیس اتاق اصناف خاطرنشان کرد : امروزه انجام کارها بصورت اشتراکی و تعاونی بازخورد خوبی را خواهد داشت و با ایجاد یکسری ضوابط مشخص می توان زمینه عملکرد بهتر کاری را فراهم نمود.

وی در حوزه جلب و جذب مشارکتهای مردمی اذعان داشت: با اتحادیه ها و صنوف در خصوص تهیه لوازم خانگی جهت ازدواج مددجویان مذاکراتی را خواهد نمود و نتیجه را به بهزیستی اعلام می نماید و آمادگی اصناف را  جهت دریافت  100 صندوق مشارکت مردمی از سوی بهزیستی و توزیع میان اتحادیه ها و صنوف را اعلام نمود.

میرزائی در خصوص ارائه کمک های خدماتی در حوزه مشارکتهای مردمی اذعان داشت: مددجویانی که در زمینه مسائل حقوقی سوالاتی دارند را به خیرینی که بصورت رایگان مشاوره حقوقی می دهند معرفی می نمائیم و افزود : در زمینه بیمه تکمیلی خاص اعضای اصناف، میتوانیم تعدادی از مددجویان واجد شرایط را در این لیست قرار دهیم تا با هزینه کمتری حق بیمه این عزیزان پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: با تخفیف سراسری در تمامی صنوف از سوی اصناف و خرید کالای قائم شهری توسط شهروندان می توانیم زمینه اشتغال پایدار تمام کسبه را فراهم نمائیم.

نائب رئیس اتاق اصناف شهرستان در زمینه ساماندهی مشاغل خانگی اذعان داشت:  معرفی مددجویان توانمند بهزیستی و کمیته امداد به اصناف و آموزش به آنها جهت ارائه محصول بهداشتی با نظارت مرکز بهداشت و مذاکره با فروشگاه های بزرگ جهت عرضه محصولات مددجویان می تواند کمک شایانی جهت اشتغال پایدار آنها را فراهم نماید و اذعان داشت: اصناف آمادگی لازم جهت ارائه مشاوره شغلی به مددجویان بصورت یک روز در هفته را در مکان بهزیستی را اعلام نمود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خاطرنشان کرد: افراد با مهارت آموزی در زمینه تعمیرات لوازم خانگی و ... می توانند در هرجایی با این مهارت امرار معاش نمایند و افرادی که توانایی حرفه آموزی را دارا می باشند با معرفی از سوی واحد اشتغال به فنی و حرفه ای می توانند گواهینامه مهارت را دریافت نمایند و مددجویان فاقد مهارت می توانند بعنوان کارگر به واحدهای صنفی معرفی شوند و متذکر شد: کارشناسان اصناف بهترین افراد در مشاوره شغلی به مددجویان و توانخواهان بهزیستی می باشند.

در ادامه هریک از مددکاران و کارشناسان حوزه ها پیرامون این مبحث سوالات خود را مطرح نمودند و نائب رئیس اتاق اصناف در این زمینه راهنمایی های لازم را بیان نمودند.

"روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۳
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی