اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

جلسه  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با حضور گلچوبی معاون پیشگیری بهزیستی استان،میرزایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان،حسین زاده دبیر کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، محمدی فرماندار،پویا مهر معاون فرماندار،عمویی بخشدار،محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی شهرستان،روسای ادارات فرهنگ و ارشاد،تبلیغات اسلامی،فنی و حرفه ای،کمیته امداد،شبکه بهداشت و فرماندهی نیروی انتظامی و مبارزه با مواد مخدر، نمایندگان دادگستری،آموزش و پرورش و نمایندگان گروه NA و همیار سلامت روان اجتماعی و اصحاب رسانه روز سه شنبه مورخ 95/9/23 در مرکز اقامتی ترک اعتیاد نغمه سرود زندگی برگزار گردید.

محمدی فرماندار شهرستان ضمن تقدیر از قربانی مدیریت مرکز اقامتی ترک اعتیاد نغمه سرود زندگی جهت میزبانی این جلسه اذعان داشت: با توجه به گزارشات و بازدیدهای صورت گرفته تصور بر این امر است که این کمپ نسبت به سایر کمپ های شهرستان از جهت رتبه بندی نمره بسیار بالایی را داراست و با دیگر کمپ ها قابل غیاث نیست و افزود: فرمانداری هرگونه حمایتی را در راستای عملکرد بهتر این مرکز اقامتی انجام خواهد داد.

گلچوبی معاون پیشگیری بهزیستی استان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه شورای هماهنگی در این کمپ اذعان داشت : در سال 800 نفر از معتادین بهبود یافته از آموزش رایگان فنی و حرفه ای برخوردار می شوند و 5 درصد از اعتبارات وام خود اشتغالی به افراد بهبود یافته تعلق می گیرد و خاطرنشان کرد: 355  مورد کمپ غیرمجاز در حال فعالیت به 64  مورد کمپ غیر مجاز کاهش پیدا کرد و 84 کمپ دارای مجوز فعالیت می باشند.

وی به روش های درمانی مختلف در حوزه ترک اعتیاد اشاره کرد و متذکر شد: کمپ تنها روش درمان اعتیاد نمی باشد و انتظارات باید  براساس اعتبارات و دستورالعمل های سازمانی باشد.

 معاون پیشگیری بهزیستی استان نوید تشکیل اتاق فکر اعتیاد را در شهرستان با همکاری رئیس اداره بهزیستی شهرستان و از پرداخت بیمه کارفرمایی 3 نفر از معتادین بهبود یافته و وام خوداشتغالی 5 نفر از این عزیزان خبر داد.

عمویی بخشدار مرکزی شهرستان اذعان داشت : معتادین بهبودیافته ساکن در روستا  پس از گذراندن مرحله آموزشی  از اداره فنی و حرفه ای و کسب گواهینامه مهارت می توانند بصورت رایگان پروانه تجاری دریافت نمایند و همچنین معتادین بهبودیافته ساکن در روستا با داشتن قطعه زمین می توانند پروانه ساختمانی را نیز بصورت رایگان دریافت نمایند.

علی محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی شهرستان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اذعان داشت:  در شهرستان  10 کمپ در راستای ترک معتادین در حال فعالیت بودند که با نظارت و همکاری نیروی انتظامی،دادگستری،فرمانداری،شبکه و بهداشت و بهزیستی 4 کمپ بصورت غیر فعال درآمدند و مجوز فعالیتشان در شرف ابطال می باشد و در حال حاضر 6 کمپ مجاز ترک اعتیاد فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در چهارمین جلسه کمیته پیشگیری شهرستان که برگزار گردید مواردی همچون شناسایی افراد کارآفرین،جلب مشارکتهای مردمی در حوزه پیشگیری از اعتیاد،بهره گیری از ظرفیت های بسیج،هیأت امنای مساجد مصوب گردید و دستگاه هایی از جمله اداره آموزش و پرورش، ورزش و جوانان،دادگستری، تبلیغات اسلامی، شبکه بهداشت و ...  مقرر گردید در راستای پیشگیری از اعتیاد و تثبیت روند بهبود معتادین بهبود یافته امکانات لازم را در اختیار این عزیزان قرار دهند.

وی اذعان داشت: کارفرمایانی که در زمینه کسب و کار معتادین بهبود یافته را مورد پذیرش قرار دهند،تسهیلات 10 الی 15 میلیون دریافت می کنند و سازمان بهزیستی به مدت پنج سال حق بیمه تامین اجتماعی این عزیزان را پرداخت می نماید و افزود: معتادین بهبود یافته در شرف ازدواج با معرفی اصناف از خدمات رایگان آرایشی و خیاطی بهره مند می شوند.

وی متذکر شد: شرکت معتادین بهبود یافته در جلسات گروه های NA روند تثبیت بهبودی آنها را افزایش می دهد.

در ادامه قربانی مدیریت مرکز اقامتی از طرح ایجاد اشتغال برای معتادین بهبود یافته و راه اندازی کارگاه تولید و توزیع نان فانتزی در شهرستان و استان خبر داد و محمدی فرماندار ضمن ابراز خرسندی از پیشنهاد این طرح اذعان داشت: فرمانداری تمام اقدامات لازم جهت راه اندازی این کارگاه تولیدی را انجام خواهد داد.

در پایان تمام دستگا ه های مرتبط  اقدامات و پیشنهادات خود را در راستای پیشگیری از اعتیاد مطرح نمودند و از بخش های مختلف این مرکز اقامتی بازدید بعمل آمد.

 "روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر" 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۴
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی