اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با حضور حسین زاده دبیر کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان،علیرضائی دبیر کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان ،محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی شهرستان،میرزائی نائب رئیس اتاق اصناف شهرستان،رحمانی نماینده مجمع خیرین مدرسه سازان،یوسفی نماینده فرمانداری و نمایندگان دائم کمیته فرهنگی ادارات به همراه نماینده گروه NA،کمپ ،MMT  و سمن ها و مسئول مجتمع  حامیان دانش روز دوشنبه مورخ 95/8/24 در سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان برگزار گردید.

محمدی فیروزجائی ضمن خوش آمدگویی به اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری و مسئولین استانی اذعان داشت: بازگشت به زندگی عادی و حضور فعال معتادان بهبود یافته در جامعه مستلزم همکاری تمام نهادها از جمله بهزیستی،آموزش وپرورش،مرکز بهداشت،نیروی انتظامی،دادگستری،اصناف و سازمان های مردم نهاد می باشد و افزود: معتاد بهبود یافته باید از بعدهای مختلف ازجمله ورزشی،فرهنگی ارتقاء یابد تا زمینه حضور این گروه در جامعه فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: اصناف بمنزله بهترین راه ارائه مشاوره شغلی ،می تواند با برگزاری کلاس های آموزشی کسب و کار، زمینه اشتغال را برای این قشر مهیا نماید.

در ادامه حسین زاده دبیر کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: از آنجایی که 30 درصد علت وقوع طلاق ها آسیب اجتماعی اعتیاد می باشد، لذا دغدغه استانداری در جهت کاهش این معضل اجتماعی حضور این خانواده ها در جلسات مشاوره است که عامل کاهش طلاق و پیشگیری ازهم پاشیدن بنیان خانواده می شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسات مهارت های زندگی و فرزندپروری با همکاری بهزیستی،مجتمع حامیان دانش و شهرداری در شهرستان قائم شهر اذعان داشت: خانواده ها در این شهرستان علاقه مند به حضور در این جلسات می باشند.

وی خاطرنشان کرد: حضور سمن ها، سازمان های مردم نهاد و اصناف در جلسات تخصصی و برگزاری همایش های علمی می تواند زمینه توانمند سازی و اثربخشی سمن ها را فراهم نماید تا از این طریق و با ارتباط خوب سمن ها با  ستاد مبارزه با مواد مخدر بتوانیم باعث کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد شویم.

حسین زاده بر لزوم تشکیل مجمع خیرین صیانت اجتماعی اشاره کرد و ایجاد اشتغال برای معتادین بهبودیافته را مستلزم شناسایی کارآفرینان و بهره گیری از توان این عزیزان دانست.

وی با اشاره به این نکته که ارتقای سلامت جسم و روان این قشر می تواند زمینه حضور فعال این عزیزان را فراهم نماید خاطرنشان کرد: اگر معتادین بهبود یافته بتوانند در باشگاه های ورزشی بصورت رایگان فعالیت نمایند این امر موجبات سلامت جسم آنها را مهیا می نماید و جلساتی با روحانیون مسلط به حوزه اعتیاد می تواند زمینه سلامت روان این قشر را فراهم نماید تا با ارتقاء بعد مذهبی و فرهنگی زمینه زندگی سالم و پاک آنها مهیا گردد.

در پایان هریک از اعضای کمیته و مهمانان این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در راستای کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد و زمینه ایجاد اشتغال این قشر بیان نمودند و مصوب شد پیشنهادات و راهکارهائی که قابلیت اجرائی برای پیشگیری در این امر خطیر را دارند در رأس امور قرار گیرد.

"روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر" 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۲۵
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی