اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

جلسه شورای اداری دهیاران بخش مرکزی شهرستان با حضور عمویی بخشدار، محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی شهرستان،مختاری فر رئیس جمعیت هلال احمر،معاون اداره دامپزشکی و نماینده کمیته امداد و محیط زیست و دهیاران مورخ 95/8/15 در سالن فرمانداری برگزار گردید.

در ابتدا عمویی بخشدار مرکزی شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از دهیاران در راستای ارائه خدمات درپی وقوع طوفان اخیر و ثبت نام سرشماری نفوس و مسکن روستائیان خاطر نشان کرد: امید است مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در روستای بالاتجن با تبلیغات محلی دهیاران به بهترین صورت برگزار گردد.

با توجه به در پیش بودن روز کتاب و کتابخوانی (24 آبان) مقرر گردید کارکنان کلیه ادارات در این روز با مراجعه به کتابخانه عمومی شهر بصورت رایگان ثبت نام نمایند و لیست ثبت نام شدگان به فرمانداری ارائه گردد.

در ادامه محمدی فیروزجائی ضمن تقدیر از بخشدار جهت در اختیار قرار دادن این فرصت و زمینه معرفی اهداف بهزیستی به دهیاران و روستائیان اذعان داشت: دهیاران بعنوان نمایندگان روستائیان می توانند با شناسایی معلولین(جسمی حرکتی،ذهنی،بینایی و اعصاب و روان) و نیازمندان ساکن روستا در راستای ارائه خدمات به مددجویان و توانخواهان به سازمان بهزیستی کمک شایانی را انجام دهند و افزود: دهیاران بمحض مشاهده هر نوع آسیب اجتماعی از جمله طلاق،اعتیاد،دختران فراری،کودکان کار،خیابانی و بدسرپرست می توانند با اداره بهزیستی شهرستان مکاتبه نمایند و با مداخله اورژانس اجتماعی(123) این موارد ساماندهی و مدیریت شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خاطر نشان کرد: درپی وقوع طوفان اخیر، به منازل 160خانوار روستایی و شهری خسارت زیادی وارد گردیده، که تنها به تعداد 27 مورد جهت دریافت کمک بلاعوض جهت بازسازی منازل مورد تایید بنیاد مسکن کشور قرار گرفته، لذا از دهیاران تقاضامندیم خسارات وارده به مسکن مددجویان و دیگر نیازمندان روستا را ثبت نمایند تا شاید تعداد بیشتری از افراد نیازمند بتوانند کمک بلاعوض را از بنیاد مسکن دریافت نمایند.

وی در خصوص مجوز مهدهای روستایی خاطرنشان کرد: خانم های دارای تحصیلات تکمیلی(لیسانس و فوق لیسانس) می توانند جهت افتتاح مهد از بهزیستی مجوز بگیرند و فعالیت نمایند و از خدمات سازمان بهره مند گردند تا از این طریق زمینه ایجاد اشتغال آنان فراهم گردد و برای کودکان روستا آموزش های لازم جهت رشد فکری و حضور در جامعه در آینده میسر گردد.

محمدی فیروزجائی در خصوص حوزه بیمه خاطرنشان کرد: سهمیه بیمه عشایری و روستایی کلیه زنان سرپرست خانوار از طریق سازمان بهزیستی کشور پرداخت می گردد و بیمه ملزم است اطلاعات دقیق را جهت سنوات پرداختی بیمه اعلام نماید تا مددجویان جهت بهره مندی از حقوق بازنشستگی با مشکلی مواجه نشوند و در این خصوص رابط بیمه عشایری و روستایی شهرستان بایستی پاسخگو باشد.     

وی در حوزه مشارکتهای مردمی اذعان داشت: وراثی که ساکن روستا هستند و قصد دارند سهم ثلث اموات را هزینه کنند، می توانند قطعه زمین یا مبالغی را در جهت ساخت مسکن معلولین و زنان سرپرست خانوار همان روستا اهدا نمایند، تا از این طریق این عزیزان نیز صاحب مسکن گردند و این مهم با اطلاع رسانی در مساجد و از طریق دهیاری و شورا میسر می گردد و افزود: شناسایی خیرین عزیز از طریق دهیاران و اعلام مددجویان ساکن روستا از طریق بهزیستی و کمیته امداد به دهیاران می تواند زمینه کمک به این عزیزان را فراهم نماید.

در ادامه هریک از روسای ادارات نظرات و پیشنهادات خود را در راستای عملکرد بهتر و ارائه خدمات با کیفیت تر به روستائیان بیان نمودند.

در پایان عمویی بخشدار مرکزی شهرستان به تشکیل طرح قائم جهت رسیدگی به نیازمندان کمیته امداد و بهزیستی روستا اشاره کرد و دهیار،روحانی،نماینده شورا و فرمانده پایگاه بسیج روستا را بعنوان اعضای این طرح عنوان کرد.

 

"روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۵
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی