اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

 جلسه ای با حضور محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی و مسئولین واحدهای اجتماعی،پیشگیری،اورژانس اجتماعی در خصوص ساماندهی مراجعین طلاق و پیشگیری از این امر با ارائه راهکارهای درمانی در حوزه ریاست این اداره مورخ 95/5/4 برگزار گردید.

محمدی فیروزجائی ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری های مداوم و دلسوزانه مسئولین واحدها همدلی بین مسئولین واحدهای مختلف اداره و بهره گیری از نقطه نظرات و پیشنهادات همکاران و پیشگیری از موازی کاری را در اولویت کار برای پیشرفت و رسیدن به یک اصل مشترک دانست و این همفکری و تبادل اطلاعات را عاملی برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و معضلات بعد از آن دانست.

در ادامه ابراز تأسف کرد که با توجه  به روند صعودی طلاق در جامعه و روند افزایشی عوارض این آسیب اجتماعی و حجم بالای کار در این حوزه باید مواردی را به کلینیک های خصوصی و مراکز مشاوره واگذار کنیم تا در زمینه سازش یا طلاق آگاهانه اقدامی کرده باشیم و افزود: تخصص،دانش و تعهد اخلاقی مشاوران را جهت بازخورد مثبت اجتماعی از سوی بهزیستی به دادگستری از الویت های برنامه کاری قرار دهیم.

رئیس اداره بهزیستی قائم شهر متذکر شد: در مواردی که عامل تنشهای موجود خانواده ها هستند همکاران اورژانس با مداخله بهنگام از جریان وقوع طلاق پیشگیری نمایند و در مواردی که زوجین مراجعه می نمایند با معرفی به مشاوران متخصص مراکز در جهت پیشگیری از وقوع این آسیب اقدامات اساسی صورت گیرد و افزود: در صورتی که زوجین از بعد اقتصادی ضعیفی برخوردار باشند با در اختیار قرار دادن یاری برگ می توانیم موانع را برای حضور این عزیزان در جلسات مشاوره کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اولین گام اساسی، کاهش آسیب اجتماعی طلاق و ایجاد سازش بین زوجین است و در گام بعدی با راهنمایی بهزیستی و مشاوران متخصص در جهت کاهش عوارض طلاق اقدامات موثری را انجام دهیم و افزود: برگزاری کارگاه های توانمند سازی زنان و آموزش مهارت های زندگی منجر به کاهش عوارض این معضل اجتماعی می شود.

محمدی فیروزجائی خاطر نشان کرد: اهداف بهزیستی کاهش طلاق،در صورت عدم سازش،کاهش عوارض طلاق با توانمندسازی شغلی و روانی بانوان و در آخر پیشگیری از آسیبها و بزهکاری فرزندان طلاق(در واقع تک والدها) مد نظر می باشد.

در پایان هریک از مسئولین، نقطه نظراتشان را در خصوص پیشگیری و کاهش این آسیب اجتماعی بیان نمودند.

"روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر"

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۴
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی