اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر

شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی مازندران 2173455043008 (بانک ملی)***شناسه واریز قائم شهر 1331

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

محمدی فیروزجائی رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر به همراه برخی کارکنان این اداره مورخ 94/9/13 پیش از خطبه های نماز جمعه پیرامون روز جهانی معلولان سخنرانی نمود.

وی ضمن تشکر از دفتر امام جمعه بابت در اختیار قرار دادن این فرصت اذعان داشت : 12 آذر یا 3 دسامبر روز جهانی معلولان با هدف ارتقاء و رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت های مختلف از جمله ناشنوایی، نابینایی،معلولیت جسمی،حرکتی،ذهنی و اعصاب و روان هر ساله برگزار می شود و افزود : بیش از پانصد میلیون نفر در دنیا به دلیل نقص در سیستم روحی و مغزی از معلولیت رنج می برند و بعلت موانع ظاهری و اجتماعی با محدودیت هایی در زندگی خود مواجه می شوند.

محمدی فیروزجائی خاطر نشان کرد: تعداد معلولان تحت پوشش اداره بهزیستی قائم شهر شامل 5000 پرونده می باشد که 10 درصد از افراد جامعه را تشکیل می دهند.

رئیس اداره بهزیستی قائم شهر اذعان داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بویژه اصل 29 این قانون،قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی،قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و توجه به حقوق معلولان و موضوع معلولیت در سطوح مختلف پیشگیری تاکید شده است.

وی یکی از مهم ترین اقدامات در راستای برطرف نمودن مشکلات معلولان در جامعه را، مقوله مناسب سازی  اماکن و معابر عمومی جهت رفت و آمد این عزیزان برشمرد که امید است نهادهای ذیربط در سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهند.

وی اشاره کرد : معلولان به رغم محدویت هایشان بدلیل برخورداری از جوهره انسانی،باید همچون دیگران از امکانات رفاهی ، اجتماعی ، خدمات آموزش و پرورش،تحصیل،بهداشت،مسکن،اشتغال و امکانات تفریحی برخوردار باشند تا توانمندی های آنها در جامعه در معرض دید عموم مردم قرار بگیرد و افزود : در زمینه حقوق معلولان اقدامات مختلفی از سالیان دور تا به امروز توسط سازمانه های مختلف ازجمله سازمان بهزیستی کشور صورت گرفته است.

محمدی فیروزجائی در زمینه اشتغال معلولان خاطرنشان کرد : باتوجه به این نکته که شغل به شخص هویت و تشخص اجتماعی می بخشد و باعث اعتماد به نفس و استقلال اقتصادی آنها می شود، ایجاد فرصت های برابر برای همه معلولان در تمامی عرصه ها از جمله برخورداری از سهمیه 3 درصد استخدام آنها با توجه به گذراندن دوره های تحصیلات عالی و کسب دانش و مهارت معلولان زمینه ساز درخشش آنها در سطح جامعه می شود.

وی افزود : اداره بهزیستی شهرستان قائم شهر با اعطای وام های خوداشتغالی،زمینه اشتغال معلولان عزیز را در جامعه فراهم نموده است.

وی در زمینه مشارکت اجتماعی و تفریح معلول اذعان داشت : ما شاهد موفقیت های ورزشی معلولان در تمامی عرصه ها می باشیم و با تشکیل جوامع خاص معلولان می توان باعث برخورداری از رابطه اجتماعی،استقلال اقتصادی،احترام اجتماعی،دسترسی به خدمات تخصصی و بیان دیدگاه ها و ایده هایشان و پاسخگوی نیازهای آنها باشد.

وی از جمله مراکز ارائه دهنده خدمات به معلولان را مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی،حرفه آموزی برشمرد که زمینه آموزش،فرهنگ و تحصیل معلولان را فراهم می نماید و افزود : اعطای وسایل کمک توانبخشی ،کمک هزینه دانش آموزی و دانشجویی را که موجب بهبود کیفیت زندگی این عزیزان است از دیگر اقدامات اداره بهزیستی نام برد.

و در پایان وی نکته حائز اهمیت در خصوص ارتباطات اجتماعی با معلول را حس احترام و به دور از ترحم برشمرد و اذعان داشت : امید است اگر همگی احساس مسئولیت کنیم و با همکاری نهادها و اشخاص مختلف جامعه به مشکلات آنها رسیدگی شود ، زندگی سرشار از آرامش و آسایش برای معلولان به ارمغان خواهد آمد و در دنیای آینده کمتر شاهد پدیده معلولیت باشیم.

روابط عمومی اداره بهزیستی قائم شهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۴
روابط عمومی بهزیستی قائم شهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی